23 Nisan Ulusal Egemenlik Ve Çocuk Bayramı

23 Nisan Ulusal Egemenlik Ve Çocuk Bayramı

23 Nisan…
Bir yanda çocukların gülüşleriyle anlam kazanan bir bayram, diğer yanda içimizde büyüyen bir ağırlık. Çünkü bugün sadece kutlamak değil, hatırlamak zorundayız.

Bu anlamlı günü çocuklara armağan eden Mustafa Kemal Atatürk, geleceğin onların ellerinde yükseleceğine inanıyordu. 23 Nisan’ı sadece bir bayram değil, çocuklara duyulan güvenin ve umudun simgesi yaptı. Çünkü biliyordu ki, bir ülkenin yarını çocukların güvenle, sevgiyle ve barış içinde büyümesine bağlıdır.

Ama bugün kendimize şu soruyu sormadan geçemeyiz:
Tüm çocuklar gerçekten güvende mi?

Dünyanın farklı yerlerinde, okullarda olması gereken çocukların hayatları yarıda kesiliyor. Oysa okul; güvenin, bilginin ve umudun yuvası olmalıydı. Bir çocuğun en güvende olması gereken yer, bazen en büyük acıların yaşandığı mekânlara dönüşüyor.

Savaşların, şiddetin, ihmalin ve nefretin ortasında büyümeye çalışan çocuklar var. Oyuncakları olması gereken eller, korkuyla kenetleniyor. Defterlerine hayallerini yazmaları gerekirken, kayıpların gölgesinde büyüyorlar. Bu sadece uzak coğrafyaların meselesi değil; insanlığın ortak sorumluluğu.

Bugün burada, sadece kendi çocuklarımızı değil, sesi duyulmayan tüm çocukları anıyoruz. Okullarda, sokaklarda, savaşlarda hayatını kaybeden çocukları… Adları bilinmese de, hikâyeleri yarım kalsa da, onları unutmamak bizim görevimiz.

Atatürk’ün çocuklara armağan ettiği bu bayramda, ona en büyük saygı; çocukların gerçekten güvende olduğu bir dünya kurmak için çabalamaktır.

23 Nisan kutlu olsun…
Ama eksik bir sevinçle.
Çünkü biliyoruz ki, bir tek çocuk bile güvende değilse, hiçbirimiz gerçekten huzurlu değiliz.

Bloga dön

Yorum yapın